Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Itho Daalderop levert drie type boilers: Elektroboilers, Smartboilers, Green Energy Smartboilers®
De Itho Daalderop boilers zijn niet voor niks bewezen de beste en worden vaak meer dan 20 jaar oud
Zie hier de toepassingstabel
Hiervoor verwijzen we u graag naar deze website: Besparen onder de douche en in bad | Milieu Centraal
Wat is een smart (slimme)boiler?
Smartboilers behoren tot een generatie elektrische boilers die een zelflerend vermogen hebben. De boilers leren op basis van uw verbruikspatroon en passen daar het moment van opwarmen op aan. Hierdoor worden stilstandsverliezen geminimaliseerd en dus energie bespaard. De energiebesparing van Smartboilers kan oplopen tot 10% op stilstandsverliezen in vergelijking met een normale elektrische boiler
Met de boostfunctie verhoog je tijdelijk de temperatuur in de boiler in geval er extra veel warm water wordt verbruikt.
Als de boiler langer dan een week is uitgeschakeld, is het mogelijk dat legionellabacteriën ontstaan. Na opnieuw inschakelen moet vóór gebruik het boilerwater maximaal worden opgewarmd en warmwaterleidingen worden doorgespoeld om legionella te voorkomen.
Iedere boiler heeft een stilstandsverlies. Het stilstandsverlies is het verlies van warmte wat het water in een boiler heeft gedurende een periode. Het stilstandsverlies van een boiler wordt samen met het verbruik meegenomen in
het energielabel.
Controleer de temperatuurinstelling van de boiler en zorg ervoor dat deze niet hoger is dan nodig. Wij raden 65 graden aan. Onderhoud de boiler regelmatig om optimale prestaties en energie-efficiëntie te behouden. Overweeg bij het vervangen van een boiler een energiezuinig model met een hoog rendement. Vermijd warmwaterverlies door leidingen goed te isoleren en het onnodig lang laten stromen van warm water te voorkomen.
In de basis merkt u niets van de smartregeling en ervaart u een maximaal comfort met de hoogstmogelijke energiebesparing passend bij dit comfort.
Nee dit kan niet.
De Green Energy Smartboiler heeft meer mogelijkheden qua toepassing en bediening met een app. Hierdoor is de besparing ten opzichte van een traditionele boiler tot wel 12% op stilstandsverliezen. Daarnaast kan het toestel gecombineerd worden met een P1-module,
ook achteraf! Door de Green Energy Smartboiler® met een P1-module te verbinden kunt u gebruik maken van de door uw PV-panelen opgewekte stroom.
Dat kan! De maatvoering is nagenoeg gelijk gebleven dit geldt ook voor de ophangpunten van het toestel. Controleer wel altijd of u een wisslebeugel bent benodigd.
De product card is het kleine kaartje aan de onderzijde van de boiler.
Als consument geldt dat u met alle vragen over onderhoud terecht kunt bij uw eigen installateur.
Graag verwijzen wij u naar: /nl-NL/consument/duurzaamheid
Er hoeft geen verbinding opgezet te worden tussen de boiler en de energieleverancier.
U kunt de garantie online registreren op www.ithodaalderop.nl/garantie. Voor het registreren van de verlengde garantie heeft u het serienummer nodig wat op het kleine kaartje aan de onderzijde van de boiler zit. Is de boiler al enige tijd geleden geplaatst,
dan kunt u met het serienummer checken of er nog garantie op de boiler zit.
Nee, de extra garantie ontvangt u gratis én automatisch.
Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt 2 jaar fabrieksgarantie (inclusief onderdelen, arbeid en voorrijdkosten).
Naast de fabrieksgarantie geeft Itho Daalderop op haar producten 3 jaar extra onderdelengarantie, als u de garantie online registreert op www.ithodaalderop.nl/garantie.
De unieke gerantie voorwaarden van Itho Daalderop zijn 5 jaar op het gehele toestel (door online registratie op www.ithodaalderop.nl/garantie) en maar liefts 7 jaar op het boilervat. De volledige voorwaarden zijn te vinden op: www.ithodaalderop.nl/garantievoorwaarden
Uw persoonlijke gegevens, zoals uw adres, én de productcard van het toestel met het serienummer van het toestel.
Heb je het serienummer of de modelcode van je product goed ingevoerd? Mocht alles in orde zijn en jij geen reden van afwijzing zien, stuur dan een mail aan info@ithodaalderop.nl met een kopie van het aanschafbewijs.
Check goed of je op het juiste serienummer hebt ingevoerd. Mocht alles in orde zijn, neem contact met ons op we helpen je graag verder.