Liquid error: undefined method `sort' for nil:NilClass

Leveringspauze Vincent

Kwaliteit en klanttevredenheid staan bij ons hoog in het vaandel en we hebben helaas geconstateerd dat wij dit bij Vincent warmtepompen onvoldoende kunnen waarmaken. Om deze reden zullen wij tot nader order een leveringspauze voor Vincent inlassen. Er zijn meer storingen dan wij wenselijk achten, die met name software- en inverter-gerelateerd zijn.

Update 11 maart 2024

Graag willen we u op de hoogte brengen van de stand van zaken rondom Vincent. Zoals u zult begrijpen zijn wij achter de schermen enerzijds druk bezig om de gevolgen van de leveringspauze voor u en uw klanten zo goed mogelijk op te lossen. Anderzijds wordt hard gewerkt aan een toestel wat uiteindelijk aan onze kwaliteitsnormen moet voldoen. Ook zullen wij vanaf april voor all-electric Vincents die in storing staan, met een servicetoestel komen. hieronder vertellen wij u hier graag meer over.

Wat is er niet veranderd sinds de eerste berichtgeving in januari?

We hebben leveringspauze en stellen tot nader order geen Vincents in bedrijf. Toestellen (welke versie dan ook) die werken, kunnen gewoon blijven hangen en worden niet vervangen.

Bij Vincents die in storing gaan én die door ons als niet reparabel zijn beoordeeld, raden we aan deze in alternatief verwarmingsbedrijf te zetten; hybride op cv-ketel en all-electric op elektrisch element al dan niet aangevuld met elektrische kachels. Voor deze beide situaties is een compensatie mogelijk. Uw klant kan een aanvraag doen voor compensatie via www.ithodaalderop.nl/compensatievincent.

We werken hard aan het toestel wat uiteindelijk aan onze kwaliteitsnormen moet voldoen. Zodra we hier nieuws over hebben, dan zullen we u uiteraard hierover informeren.

Wat gebeurt er met toestellen in alternatief verwarmingsbedrijf?

Hybride Vincents die in storing staan en die door ons als niet reparabel zijn beoordeeld: blijven tot de komst van het vernieuwde Vincent toestel in alternatief verwarmingsbedrijf staan en de consument komt in aanmerking voor compensatie. Deze toestellen zullen uiteindelijk vervangen worden door het vernieuwde toestel. De kosten voor zowel het leveren van het toestel als de plaatsing zullen wij voor onze rekening nemen.

All-electric Vincents die in storing staan en door ons als niet reparabel zijn beoordeeld: blijven tot nader order op alternatief verwarmingsbedrijf staan en de consument komt in aanmerking voor compensatie. In april wordt het servicetoestel leverbaar en in de maanden daarna zullen gefaseerd en uitsluitend all-electric toestellen die in alternatief verwarmingsbedrijf staan, vervangen gaan worden voor dit servicetoestel. De kosten voor zowel het leveren van het toestel als de plaatsing zullen wij voor onze rekening nemen.

Wat is te zeggen over het servicetoestel?

Het servicetoestel zal alleen in geval van een (niet te repareren) all-electric storing ingezet worden. 

De eerste toestellen zullen vanaf april geleverd gaan worden. Onze Service zal samen met sales management bepalen wat de planning is om all-electric Vincents die in storing staan, te gaan vervangen. Wanneer u geen tijd heeft om Vincent te vervangen, dan kunnen wij deze werkzaamheden voor u uitvoeren. Uiteraard krijgt u wanneer u zelf Vincent vervangt de kosten hiervoor vergoed. Als u er in overleg met ons voor kiest dat wij de vervanging doen, dan zullen we een afspraak met de bewoner of bouwer voor vervanging inplannen. De kosten voor zowel het leveren van het toestel als de eventuele plaatsing zullen wij voor onze rekening nemen.

De verbeteringen ten opzichte van huidige Vincents zijn de inverter met de bijbehorende software aanpassingen. Hierdoor verwachten we dat het aantal storingen sterk zal verminderen.

Mocht er bij het Vincent servicetoestel alsnog een storing optreden, dan is deze storing normaliter te herstellen door een reset via het Vincent display uit te voeren. Blijft deze storing zich meermaals herhalen, dan kan contact opgenomen worden met onze Serviceafdeling. Om u en uw klanten te ondersteunen en te ontzorgen zal onze Service op het Vincent servicetoestel gedurende de eerste 2 jaar eerstelijnsservice verlenen.

Bij plaatsing van een Vincent servicetoestel kan de gebruikelijke (vernieuwde/verlengde) garantie aangevraagd worden.

Meer informatie

We gaan onze uiterste best doen om samen met u een passende oplossing te vinden.

Zakelijke relaties

Voor uitgebrachte adviezen/bestekken, lopende of komende orders/projecten, verzoeken wij u om contact op te nemen met uw accountmanager (raadpleeg onze regiokaart).

Storingen aan Vincents kunnen via de reguliere weg gemeld worden bij onze service-afdeling.

Consumenten

  • Als er een storing is aan uw Vincent warmtepomp, zal onze monteur proberen de storing te verhelpen. Mail hiervoor met idsupport@ithodaalderop.nlacute koudeklacht tijdelijk op te lossen, zie hiervoor onze instructie.
  • Als de storing niet verholpen kan worden, dan zullen wij de warmtepomp uitschakelen. Vervanging van uw (versie van de) Vincent warmtepomp is niet mogelijk, omdat deze voorlopig niet leverbaar zijn.
  • Afhankelijk van de situatie zullen wij op termijn uw Vincent warmtepomp repareren of vervangen. De kosten voor de reparatie of het toestel en het installeren nemen wij voor onze rekening. U krijgt hier automatisch bericht over, maar houd er rekening mee dat dit enige tijd kan duren.
  • Zonder warmtepomp gaat u mogelijk meer gas/elektriciteit verbruiken. Om u tegemoet te komen, kunt u* aanspraak maken op een vaste compensatieregeling zolang u niet over een warmtepomp beschikt. Deze vaste compensatieregeling is bedoeld voor zowel de gemiste besparing als voor de door u ervaren overlast. Uiteraard stopt deze compensatie zodra uw Vincent warmtepomp het weer doet. U kunt hier een aanvraag voor compensatie doen.

* als de warmtepomp uw eigendom is, dan ontvangt u het geld op uw eigen bankrekening. Als u de woning huurt, dan zullen wij in principe de compensatie aan u overmaken, tenzij uw verhuurder anders beslist.