Climate Connect-app FAQ
Op deze pagina vindt u de meeste gestelde vragen. Door op de vragen te klikken, krijgt u de antwoorden te zien. Wilt u terug naar de pagina over de Climate Connect-app? Klik dan hier.
Algemeen
Door gebruik te maken van de App (waaronder mede wordt verstaand het downloaden en de installatie ervan) aanvaardt de gebruiker de gebruikersvoorwaarden.
Itho Daalderop vraagt je alleen om die persoonsgegevens die nodig zijn om je product goed te laten werken. Itho Daaderop houdt zich aan de AVG voorwaarden omdat we dat net als u belangrijk vinden.
Helaas is het niet mogelijk om na aanmelding uw gegevens te wijzigen, u zult hiervoor een nieuw account moeten aanmaken.
U kunt zich uitschrijven/afmelden wanneer u gaat verhuizen. Dit kan in de app. Wanneer u dat niet doet en er komt een nieuwe bewoner die zich aanmeldt, wordt automatisch de oude data overschreven.
Dat kan zeker. We staan altijd open voor feedback en/of opmerkingen zodat we voortdurend kunnen optimaliseren. Neem gerust contact met ons op via het contacformulier op de website.
Climate Connect-app
U heeft een iPhone nodig met minimaal iOS13.6 of een Android toestel met minimaal Android 6. Om goed en veilig gebruik te kunnen maken van de App moet u het meest actuele besturingssysteem van Apple of Google gebruiken. Anders kan het zijn dat de App niet of niet goed werkt.
Jazeker, bekijk de video hier
Om gebruik te kunnen maken van de App, moet u de App downloaden via de App-store van Apple of de Playstore van Google.
Itho Daalderop rekent geen kosten aan het gebruik of downloaden van de app. U draagt zelf de kosten van de aanschaf en gebruik van de apparatuur en verbindingen (mobiel en/of draadloos internet) die nodig zijn voor het gebruik van de diensten via de app.
Inzicht in energieverbruik en energiekosten en extra functionaliteiten o.a. het boosten van de boiler op afstand.
Ja, in het tabblad energieverbruik kunt u de waarden terugvinden over uw stroomverbruik per dag.
Als er een nieuwe versie beschikbaar is, krijgt u op uw toestel een melding van de App Store of Google Play Store.
De berekening van het energieverbruik wordt gebaseerd op het energietarief dat u zelf in kunt vullen in de Climate Conect-app. Bij afwezigheid van een tarief wordt een standaard tarief (niet actueel) gebruikt.
Service/storingen
Uw energieverbruik kan pas berekend worden na een periode van 30 dagen en is pas nuttig na 60 dagen.
Het kan aan meerdere factoren liggen waaronder:
- Bluetooth op de boiler is niet ingeschakeld
- Knopje niet lang genoeg ingehouden
- Scherm was nog niet actief waardoor het ingedrukt houden van de knop niet wordt geregistreerd
- Er is nog een bluetoothverbinding met een andere smartphone
- Er was een bluetoothverbinding, maar die is verbroken waardoor de bluetooth op de boiler opnieuw moet worden ingeschakeld
- De Climate Connect-app heeft niet genoeg rechten
- Locatie op de smartphone is niet ingeschakeld waardoor Climate Connect-app niet goed functioneert
- Controleer of de AP mode is geactiveerd op uw toestel.
Check het volgende:
- Heeft u onlangs ingelogd met een dubbel account?
- Heeft u het wachtwoord juist ingevuld?
- Lukt het nog steeds niet om in te loggen, neem dan contact op met onze helpdesk.
Als het stoppen en opnieuw openen van de app het probleem niet verhelpt, kunt u de boiler opnieuw opstarten door deze spanningsloos te maken.
Controleer of de SMART optie is uitgeschakeld op het bedieningspaneel van de boiler. Wanneer deze is uitgeschakeld wordt het ‘Klokprogramma’ actief. Check ook in ‘Modus’ op de Climate Connect-app of u deze ook op klokprogramma heeft staan.
Hierop kunnen we geen direct antwoord geven. Dit is namelijk afhankelijk van de energietarieven en welke bespaartips u wel en niet toepast.
10% besparing op de stilstandsverliezen van de boiler komt van het feit dat de boiler slim is. Dit houdt in dat de boiler leert op basis van uw tappatroon en hier de temperatuur op aanpast. Doordat u zelf inzicht heeft in uw gegevens middels de app, en de boiler bijvoorbeeld bij afwezigheid uit kunt zetten, hoeft de boiler in deze tijd ook niet “actief” te blijven. Hoe actiever u de app gebruikt, hoe hoger de besparing. Gemiddeld leidt dit tot 12% energiebesparing.
Nee dit kan niet. Een reguliere Smartboiler kan niet gekoppeld worden aan de Climate Connect-app.
Nee, u kunt geen subsidie krijgen.
Jazeker de Smart-upp is uitermate geschikt voor toepassing in een recreatiewoning. De functie dat u de boiler uit kunt zetten is relevant als u niet aanwezig bent in de woning. Een voorwaarde is wel dat u een wifi verbinding heeft.
U kunt het klokprogramma programmeren op de periode dat de opbrengst van uw zonnepanelen het hoogst is zodat u hiervan optimaal gebruik kunt maken. De boiler biedt nog geen mogelijkheid de zonnepanelen fysiek te koppelen met de boiler.
De Smart control modus is in de meeste gevallen de ideale modus. Maar als u bijvoorbeeld onregelmatig werkt en dus een onregelmatig verbruikspatroon heeft kunt u gebruik maken van het klokprogramma. Zo past u de boiler aan voor de voor u meest ideale situatie.
U bespaart altijd 10% op de stilstandsverliezen t.o.v. een standaard boiler omdat de boiler slim is. Wanneer u de app niet gebruikt, dan is er geen extra besparing.
Dan wordt er een standaard energietarief (niet actueel) gebruikt.
Via 'Productregistratie' komt u op de website van Itho Daalderop waar u de mogelijkheid heeft om uw product te registreren.
Het kan voorkomen dat er onvoldoende warm water beschikbaar is. Door het activeren van de BOOST functie wordt het water direct, eenmalig, opgewarmd tot 85 °C. Nadat het boilerwater is opgewarmd zal de boiler weer terugkeren naar de ingestelde modus. U vindt meer informatie hierover in de handleiding.